måndag, juni 30, 2008

ångest igen

Allt är flyttat och klart, lägenheten städad. Jag har total ångest, jag tycker det luktar skumt i hallen. Jag är dödstrött och jätterädd. Har nojjor om att det ska vara mögel överallt. Att vi ska bli sjuka, att vi inte ska kunna sälja igen om vi vill flytta. Det är jättejobbigt. Det blir liksom bara värre och värre, hoppas det går över när tröttheten släpper. Det är lite samma ångest som förra gången jag hade hus. Trodde det skulle vara annorlunda nu. Älsklingen stortrivs och tycker det är fantastiskt. Jag blir tät i näsan, kan vara alla blommor, kan vara något annat. Är tät både inne och ute. Det släpper på övervåningen så det kan väl betyda attd et är någon giftig växt utanför som jag reagerar på. Ska köpa nässpray tänkte jag. Imorgon ska vi betala och göra allt klart på banken. Då kommer det dessutom ut en försäkringssnubbe. Usch jag har ångest, jag vill inte att det ska vara så här. Är helt gråtfärdig. Jag vill liksom bara bo i ett hus utan problem. Inte i ett som kommer att ge mig huvudvärk, nästäppa, eksem, problem med slemhinnorna och allt möjligt annat skit som mögelhus ger en. Men sambon kanske har rätt. Det kanske inte är något att bry sig om, att det är en lukt som sitter kvar från de som bodde där förut. Det luktade skumt i lägenheten cokså när vi var där och skulle städa ur. Kardtong och flyttdamm. Men den gnagande oroskänslan finns lik förbannat kvar. Tänk om vi har gjort vårt livs misstag? Jag är jättenervös.

Inga kommentarer: