fredag, juni 27, 2008

dödskalleboken

Jag har en liten dödskalle bok i råhäftig mildviolett färg. En ganska töntig bok egentligen, men jag har en förkärlek för att skriva små antekningar och grejjer i böcker och spara på. Blogg-utvecklingen har sabbat det där litegranna men ibland läser man sin gamla funderingar. Recept, jobbanteckningar, funderingar i allmänhet, snapstester och liknande. En sak är klar, när man testar snaps är man inte mer mogen vid 28 än vad man var vid 18. Hugaligen. En annan sak är också rätt intressant. Jag gjorde en målplan när jag var 28. Mål just nu, mål om 3 år, mål om 5 år. Skitspännande. Jag har i princip lyckats genomföra det jag skrev. Kanske inte exakt ordagrant såsom jag skrev det, jag har t.ex. inte fått ihop det med en snygg skate/punksnubbe, däremot en snygg skidåkarsnubbe. Same shit different hair cut typ. Jag har nått mina karriärmål och ligger faktiskt bättre till i lön än vad jag hade siktat på. Yeah baby!

Med andra ord, sätter man ord på det man vill så blir det så. Det är jäkligt koolt faktiskt. Kanske ska göra en ny sån där plan. Nästa år har det gått 5 år sedan jag skrev den första. Undrar vad som händer efter det. :)

Dödskalleboken får komma tillbaka i tjänst.

Spanks and kisses

Inga kommentarer: