fredag, juli 04, 2008

ledig

Sista dagen innan semestern.

Jag har faktiskt inget att göra. Jag har varit så jäkla effektiv och avvecklat allt så det finns liksom inget kvar. Det är nästan så jag funderar på vad jag ska göra de där 4 sista dagarna innan jag slutar. Får väl spara litegranna, spara lite utrensningsjobb. Man kan inte säga att det är direkt världskul att inte ha något att fördriva tiden med. Eller så kan man vända på det och säga att jag har ingen lust att göra något. Allt jag vil nu är att dagen ska gå så jag får ta ledigt och sen byta jobb. Typ. trist när det blir så, men inte så konstigt kanske. Har gått ner i någon form av jobbkreativ koma. Ser bara orättvisorna och den dåliga personalpolitiken, det är bara en negativ spiral på den här sidan kontoret. Jag har helt klart blivit avlastningsyta för allt som inte funkar. Jag har full förståelse och allt sånt där men någonstans tycker jag ändå att man måste ta sitt ansvar och banne mig byta jobb om man inte trivs. Inte stanna i 10 år och känna sig trampad på. Eller är det så att självförtroendet är så dåligt att det inte går. Men hur det än är så är det asdåligt för arbetslusten och kreativiteten att jobba i Mordor. Även om det nu var så att det skulle hända något helt drastiskt så vete fan om jag skulle fixa det och vilja dra mitt strå i alla fall. Det har gått för långt helt enkelt. Jag känner mig helt klart bränd på det här stället. Måste nog ägna mig åt en hel del pepp och inspirationsjobb under semestern så jag går in i det nya med energi, idéer och får en så bra start som bara går. Just nu är det tungt.

1 kommentar:

vandrarvild sa...

nä, nu får du mailla mig på vandrar_vild@hotmail.com och berätta vart ni köpt hus och en massa annat, jag är sjukt nyfiken juh!

hoppas det är bra med dig annars.